laupäev, 11. aprill 2015

Urve Küttner & Nils Hint - Protsess

10. aprillil käisin Tallinna Linnagaleriis, kus leidis aset Urve Küttneri ja Nils Hinti ühisnäitus "Protsess".

Kuigi erinevaist põlvkondadest ja erineva loomingutundlikkusega, on mõlema kunstniku seotus metalliga, eriti raua algupära, ilu ja tähenduslikkusega toonud nad ühtse ruumilaenguga näitusekonteksti.

Urve Küttner nimetab oma töid "pinnalisteks alkeemilisteks maalinguteks metallil". Ta kasutab keemiliste reaktsioonide tekitamisel erinevatel metallipindadel nii tänapäeva kodukeemiat kui ka tavalisi toiduaineid. Küttner on öelnud: olen nagu alkeemik, kes loodab ikka ja jälle avastada tarkade kivi, kujundada rauda kullaks lootuses, et minu sümboolsena mõeldud otsingud teostuvad vaataja vaimusilmas."
Variatsioonid teemale Seenelkäik

Poem Capsicum

Urve Küttneri töödest meeldis mulle kõige rohkem teos "Sub Rosa". 
Sub Rosa
Mulle väga meeldis kuidas metall ja roosid koos töötasid. Metalliplaat ise on sünge ja tume ning roosid annavad sellele teosele juurde värvi.


Nils Hint iseloomustab oma kahe ruumiobjekti - Võsa ja Bonsai valmimisprotsessi järgmiselt: "näitusel Protsess eksponeeritud ruumiobjektid on valminud otseses dialoogis mind igapäevaselt ümbritseva loomekeskkonna ning materjalidega. Minu stuudio asub Balti jääma vagunidepoos, sovjeetlikus indusriaalmaastikus. Enne stuudiost välja kolimist lõikan tühja tehase seintelt allesjäänud torud ja riiulid ja sean nad kokku installatsiooniks."

Bonsai




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar